Tisdag morgon, färska ägg, hemgjord juice

och hemgjord nyponsoppa. Där får du svaret Charlotta! Det som är så himla trevligt och intressant med din blogg är just er inställning till livet. Att göra själv; att bygga med rätt material, att måla med rätt material, att odla sin egen mat, att laga mat utan kemiska tillsatser - jag skulle kunna prata i evigheter om det. Att ni sedan har höns med världens finaste hönshus och egna namn, det är grädden på moset :) Så jag presenterar än en gång en blogg som är mycket läsvärd: http://wheretheforestends.blogspot.se/
Vad vi gör annars? Ja, just nu så tvättar vi, sedan tvättar vi :) Jag jobbar hårt med att bli frisk och det går bättre och bättre dag för dag.
I går gallrade vi rödbetor, morötter och palsternackor, jätteskönt att bara kunna stå rak och gallra och rensa. Det är en lisa för en gammal förbrukad och nyopererad kropp! Gissa vad jag gjorde med primörerna? Åt! Mm! Jättegott!
Men vi måste ju erkänna att inte ens våra odlingar är särskilt välskötta efter den här sommaren med så mycket tid tillbringad på sjukhus och de regnmängder som inte är så roliga för en del växtlighet.
Så längtar jag naturligtvis efter min stora absolut out-standingfamilj <3.
Det här är bara en bråkdel av oss alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0