En ovanlig händelse!

Jag vaknade 7.15 och var pigg. Ja, okej lite överdrift är det ju för lungorn piper och bråkar varje morgon och att vara väldigt yr en stund, det är ju sånt som är varje morgon så det räknar jag numera normalt. Men jag känner mig utsövd, det var skönt att gå upp, sätta på kaffet, tända i alla spisar - för det ser lite ruggigt ut utanför fönstret och termometern i sovrummet visade ynka +1. Men när det gäller utetemperaturen så blir jag glad för varje liten mm + som finns.
Så plockade jag ut degen ur kylen. Jag gjorde en suris klar i går kväll efter 30+, men ställde den på prov för kalljäsning i kylen. Och den har verkligen jäst, kan jag meddela, men hur brödet blir vet jag inte än :)
Det är skönt att vara "ledig" idag, i morgon skall jag vara på "jobbet" kl 7.00 renskrubbad så det inte kryper en enda liten feg bakterie på mig :)

Kommentarer
Postat av: Joysan

Vad skönt att vakna utvilad och ha en hel dag framför sig :). Åh vad roligt med brödbaket :). Jag vill smaka när jag kommer hem nästa gång :). ILY! Puss

2012-03-20 @ 08:12:53
URL: http://Lovelidays.blogspot.com
Postat av: Suz

Kramar

2012-03-21 @ 03:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0