Så var det då fredag igen!

Och jag har inte orkat blogga på flera dagar :(
Men nu ser livet någon millimeter ljusare ut; kära syster yster har varit här idag och tröstat mig, min käre bror har gosetröstat mig via nätet och min kära läkare på Vårdcentralen Töreboda har ringt och tröstat mig. Jag måste få säga en gång för alla: Töreboda har en av de bästa vårdcentraler som finns och så fina läkare och så bra husläkarsystem! Jag har alltid tyckt så, men nu när jag börjat få mer "närkontakt" med de stora sjukhusen och blivit en siffra bland siffror, en diagonos bland andra-då förstår jag ännu bättre hur viktig den mänskliga kontakten med sin läkare är.
Med stöd av världens största och bästa familj och underbara syskon med familjer plus ovärderliga vänner, och som grädde på moset en engagerad och empatisk läkare så borde jag väl ha en rimlig chans att klara de knivar som väntar.
Precis just nu ringde också thorax Sahlgrenska och meddelade att jag nu står på listan även för Örebro. De har dock inte fått väntetiderna därifrån ännu men säger att det med säkerhet är betydligt kortare köer där än i Göteborg. Jag har dessutom fått brev från kss, min hjärtläkare där som har haft telefonkontakt med thoraxläkarna på Sahlgrenska och där har man minskat just min kötid till tre månader istället för fem. Så just nu så känns det överkomligt. Inom tre månader kommer jag ändå att få en chans till nystart :)
Till trevligare samtalsämnen: Vi var in på Vänerblommor igår! Bara att gå in där är en upplevelse; så otroligt finkomponerat och samstämt så man blir lyrisk. I alla fall för mig som tycker så mycket om gammalt, slitet, rostigt och sirligt blandat med rustikt. Jag köpte givetvis två pärlhyacinter, en vit och en blå samt en ny sorts muehlenbeckia som inte kräver så mycket skötsel.
I onsdags var vi ju till kss med käre maken och passade på att besöka Röda korsets loppis. Jag rekommenderar verkligen den, tyvärr inte så stor, men fyller verkligen kraven på en loppis. Trevligt, billigt, bra kundbemötande och man hittar alltid något fynd. Jag hittade en helt underbar stor kofta i kraftig ribbstickad marinblå bomull, med fickor och schalkrage, 35 kronor, helt oanvänd och kommer att bli en jättebra sommarkvällsjacka. + en fin trähylla för 15 kronor och en plåtburk (att måla) för två kronor så var jag ju nöjd. (Även om jag mådde jättedåligt där inne av helt andra skäl.)
En väldigt kär och kärleksfull bild av den yngsta, vilda Matilda med sin betydligt lugnare pojkvän, Mille!
Sötaste Julias lillasyskon, mycket spännande!
Överkurs, ännu mer fint att vara nyfiken på!
Alla ni kära därute: ett stort stort tack för stöd i en svår situation och för att ni finns!
Sista uppiggaren idag blev: Lets dance börjar i kväll! Tjoho! Orkar man inte dansa själv kan man bli glad över att se andra dansa. Ha en fin fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Vad söt Douglas är och vad fin blomman är...mycket fint kärlekspar där också och vad roligt med Julias...lillebror (tror jag att det blir, hihi). Kram till världens finaste mamma!

2012-03-30 @ 20:22:20
URL: http://lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0