Stjäl bara en ide.......

 
Det är så här: Netto handlar jag kanske inte mat i, alltså färskt kött och inte heller färsk fisk för de har bara fryst :) Men de har bra specerier och så har de en massa kul-grejor som jag sätter stort värde på när jag pysslar. Nu har jag köpt ett gäng tags - som jag ska måla och därefter använda till presentförpackningar. Och därför stal den här iden, publicerad på öppen sight :) Det är ju kul att ha roliga förpackningar när man har snygga tags.
För övrigt har natten varit bra, vaknade inte förrän strax före åtta. Vi ägnade verkligen gårkvällen åt tv. Först serien Familjen ur Arkivet därefter Rapport och så Allt för Sverige. En fin kväll, tilltugget var en söt mandarin.
 
Så säger käre maken att de sagt på nyheterna inatt att man nu har belägg för att Energidrycker skadar barn, det är tusentals barn som fått problem med hjärtat, de får hjärtsvikt helt enkelt och jag blir så nedrans idiotarg när jag hör sådant!!!! Jag har kämpat som den lille mot Goliat, men de yngre bryr sig inte. Men jag har läst mycket om det här ända sedan min Mirijam kom hem från Frankrike och talade om att Energidrycker är förbjudna där! liksom i Tysklande m fl. Svenska myndigheter tiger helt enkelt ihjäl detta. Först så kallade man det för orienteringssjukan - det var fler orienterare som dog av hjärtstopp och man kunde inte ställa diagnos. Så hände det fler aktiva yngre människor, det var då det började komma hjärtstartare lite här och där. Lite typiskt Sverige kan jag tycka, man fixar till det som händer, man försöker rätta till felen men tyvärr! Här hjälper bara ett TOTALförbud. Energidryck innehåller, förutom koffein, ett ämne som vi redan har den mängd vi behöver i kroppen -- taurin. Blir ämnet överdoserat och dessutom använt i hård träning - ja då orkar inte hjärtat mer.
 
Att sätta 15-årsgräns på det är ju bara löjligt, det skadar ju även den som är över 15. Det har alltid härjats om att rökare får en massa sjukvård bara för att de frivilligt valt att röka! Men men visst det är sant. Men är det då bättre att vi häver i oss en massa annan skit och så kostar vi en massa sjukvårdspengar?
Nej, en förnuftig människa bör nu ta till sig sanningen och sluta använda/köpa taurin. Vi vill ju varken skada våra barn eller dö för tidigt :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0