Mamma.....

är för mig ett väldigt starkt begrepp. Jag tror ju att pappa är exakt lika starkt. Jag tror ju på jämlikhet men också på att man är olik som kön. Att mista ett barn är det absolut värsta som kan hända vare sig man är mamma eller pappa, jag vet jag har mist både barn och barnbarnsbarn. Men jag har aldrig varit utsatt för att mista ett barn därför att en sjuk människa har tagit herraväldet över vår familj och det gör så ont så det inte är sant.... Jag har ju litat på vårt välfärdssamhälle, jag har litat på jämlikhet och lika inför lagen. Jag har litat på att vi tar hand om våra barn även om mycket har blivit naggat i kanten senaste åren. Men idag har jag tappat all tilltro, all känsla för att det finns något att göra, att det finns någon instans som gör rätt.......... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0