Test igen👍

Jag har mer eller mindre bott i tvĂ€ttstugan den hĂ€r veckan. Alla lakan Ă€r fĂ€rdigmanglade, alla gĂ„ngklĂ€der Ă€r strukna. Och nu jobbar jag för fullt med mina Ă€lskade gamla textilier, dukar mm i vitbroderi, venetianskt broderi mm mm. Vill man vara fin fĂ„r man lida pin, sa alltid min ordsprĂ„ksĂ€lskande mamma😊 Det fĂ„r jag anvĂ€nda hĂ€r. Men varför mĂ„ste jag ha sĂ„ mĂ„nga? Och varför mĂ„ste jag alltid sjĂ€lv rita alla mönster? BĂ„de till klĂ€der, dukar mm. Ögonen Ă€r inte vad de har varit đŸ˜© 

(null)

Men den hĂ€r gamla trotjĂ€naren har fungerat absolut felfritt sedan 2 maj 1981. DĂ„ köpte vi den i Hjo. Vi var ute och för första gĂ„ngen pĂ„ flera veckor, jag hade ju varit sjuk som vanligt, lunginflammation och öroninflammation . Och jag var deppig dĂ€rför att jag hörde sĂ„ dĂ„ligt. Hörseln blev inte bĂ€ttre men jag slapp stryka lakanen som jag gjort förut. Jag minns den hĂ€r dagen sĂ„ vĂ€l dĂ€rför att den lille pojken i min mage var livligare Ă€n han varit pĂ„ lĂ€nge😊 
NÄgra veckor senare, den 29 maj, 16.15 föddes han tre mÄnader för tidigt och dog en timme före förlossningen.
Det var min första stora sorg😱 och jag kommer aldrig att glömma den lille som vi hade givit namnet Daniel Markus. Vi fick ingen grav, det fick man inte nĂ€r barnet inte var fullgĂ„nget, men prĂ€sten vĂ€lsignade honom i Minneslunden och det Ă€r jag tacksam för❀❀
Nu hÀrjar pekfingret igen.

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0