Det är bara att njuta!

Alldeles gratis, sol, blå himmel och frisk luft. Mycket att göra visserligen men skönt att KUNNA arbeta ute. Jag förbereder kruksommaren genom att ordna en arbetsplats och samla de stor krukorna. Man tänker mycket när man jobbar. Just nu läser jag En geishas dagbok och den är ju inte ett dugg annorlunda än Mario är död av MajGull Axelsson. Fullkomligt avskyvärt. Och idag stod det i vår lilla ortsblaska att man avslöjat pedofili även inom den svenska katolska kyrkan. Ja, just det är väl inte förvånande, vi är inte bättre än andra, men att kyrkligt aktiva människor ägnar sig åt ett av dom allra värsta handlingar och brott som finns, det tycker jag i alla fall är lite förvånande. Att dom dessutom helt uppenbart är många!

Nu ska jag lämna de onda tankarna och sätta mig i vävstolen.



Den här lilla snöhögen är helt borta nu.



Sommaren närmar sig med stormsteg.
Kramis

Kommentarer
Postat av: Joysan

Hej min fina mamam! Åh vad jag längtar hem nu så att vi kan rensa lillstuga, njuta i solen, gå ut & gå, dricka kaffe, planera hemligt projekt (?), planera bröllop och...baaaara vara :-). Hörs imorgon! Puss

2010-04-14 @ 22:05:33
URL: http://minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0