Känner mig lite

stressad av allt vi har att göra.  Men det i alla fall mycket varmare och totalt snöfritt.

Grattis David Magnusson för fin artikel i Törebodakanalen.



Törebodas beskyddare, det låter tryggt

Om det gick att få väktare mot alla kemikalier också, mat, kläder, möbler och bostäder, allt är snart förstört av gift och vi vet egentligen ingenting om hur det kommer att påverka våra barn och deras barn. Är det inte vansinne?
Köper jag ett paket cigaretter (jag har slutat röka) så VET jag att det inte är bra för kroppen med nikotin. Och skulle jag inte veta det så står det stora varningsanslag på cigarettpaketet. Går jag in och handlar alkohol på systemet så VET jag också att detta inte är särskilt nyttigt. Men det är i alla fall ett medvetet val jag kan göra. Handlar jag grönsaker, frukt och annat och tror att jag äter bra så blir jag grundlurad. Och jag känner mig verkligen lurad också därför att jag inte riktigt vet hur jag ska handskas med vetskapen. Hur kan man veta vad saker innehåller? Innehållsförteckningar är ju också bullshit. Aromämnen tex behöver inte redovisas och som aromämne finns rent gift som diacetyl. Och hur mycket annat döljs med beteckningen Aromämnen?

Nu ska jag gå och väva. Jag tror att Växbo Lin har rena garner. 


Kommentarer
Postat av: Joysan

Du har så rätt, så rätt!!! Läste du artikeln jag la in i min blogg där Eva Röse hade deltagit i olika tester under tiden hon var gravid. Hon orkade inte med provsvaren från test nummer två så hon tackade nej till att få veta vilka fler kemikalier hon hade i kroppen och därmed också "gav" till sitt ofödda barn. Hon använder numera bara naturprodukter och köper så mycket som möjligt via second hand...Våran nya idol? :-)...hörs imorn! Puss

2010-04-26 @ 19:07:00
URL: http://minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0