Den "nya" lilla gräsklipparen

får mvg, men föraren är en klar ig. Svettas monstruöst efter ca 10 min klippning.
Idag gjorde jag något jag aldrig gjort; en krans av harklöver. Naturligtvis tog materialet slut eftersom jag troligen tog för stora buketter. Men men! Det kan ju aldrig bli bra om man inte tränar.



Nya trappen är alldeles strax helt klar och jag har provklippt gräs intill. Det gick fint och vi kommer inte att behöva springa med trimmer i tid och otid. De små trappstegen är enkelt uppfällbara, sen är det bara att köra.





Nu ska redskapen bort och kuddarna fram!

För övrigt hade vi en valdebatt här hemma i går med Robban. Då insåg jag något viktigt! Den här perioden med alliansregeringen har ju visat facit! Precis det jag länge misstänkt - det är ingen skillnad på färgen - blått eller rött spelar ingen roll! Man byter visserligen namn på saker och ting, man byter från sjuk till arbetslös, från arbetslös till programdeltagare, man privatiserar vård, skola och omsorg, men skillnaderna är marginella. Så vad i hela friden ska man rösta på? Det finns ju ingen röd tråd, det finns ingen ideologi (inte i praktiken i alla fall).

En annan sak jag stridit för i många många år är ju barnens RÄTT i samhället. Idag har barn inga rättigheter i praktiken (bara i teorin) men föräldrar har i stort sett RÄTTEN till att äga sina barn, oavsett hur man behandlar dem.
Min kloka dotter, som för övrigt är egen företagare, har bekräftat vad jag länge misstänkt: I Sverige är omsorgen om djurhållning betydligt hårdare lagreglerad och kontrollerad än omsorgen om våra barn! Djurmaten får inte innehålla några som helst E-märkta tillsatser, skötseln av djuren är minutiöst kontrollerad.
Självklart ska djur skötas ordentligt men är det inte lika självklart att barn ska skötas? Kan man tycka, i alla fall.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0