Få se nu

vad som händer med stilen! Ok, helt som vanligt, jag hoppas ändå ni kan läsa förra inlägget.
Idag är det verkligen mulet, mörkt och regnigt. Mycket försmak av hösten och det känns ju vemodigt. Men jag får väl titta på almanackan istället för ut.



Den här blå flaskan vet jag med säkerhet är 65 år gammal. Mina farbröder, Rune och Martin använde innehållet när de skulle ut och dansa. Keratin hette det men jag minns inte om det var hårpomada eller rakvatten. Men jag minns hur jag som liten flicka såg hur de gjorde sig fina på lördagkvällarna.
Jag har själv hämtat flaskan vid Brotorp (min pappas föräldrahem) och sparat den av sentímentala skäl.

Tack alla goa människor för fina kommentarer, man blir glad ända in i svarta själen!

Som vanligt idag så har jag gjort göra-lista som jag som vanligt aldrig lyckas följa. Däremot gör jag alltid en massa annat som också varit ogjort. Så jag tycker göra-listor är bra.

Käre maken gör också lite dåliga samveten i dag. Skruvar ihop trasmattstället, plockar undan grejor från grov-altanen som inte ska vara där. Kan någon fatta varför man samlat på sig så himla mycket grejor?
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0