Förlåt mig Suz

men eftersom du är en så mycket bättre fotograf än jag och motiven var så söta så var jag helt enkelt tvungen. Men! Jag angav källan!
Som alla nästan kan gissa så har Hjärtebarnet varit väldigt förtjust i Polly (att hon åkte hem).
Idag är det full fart. Dels läser jag Tomas Bodströms Rymmaren, dels lyssnar jag på Roslund & Hellströms Tre sekunder. Båda handlar om våra makthavare, politiker. Skulle de här böckerna skildra sanningen så blir jag verkligen mörkrädd. Eller är det jag som varit naiv? Jobbar verkligen polisen med betalda infiltratörer och informatörer där man låter dessa begå brott bara dom skvallrar på alla andra?
Ja, jag kan inte göra så mycket mer åt detta än vad jag kan göra åt alla kemikalier i mat och kläder. Det känns snart som det är onödigt spill med adrenalin att ens bli upprörd. Det är ändå lite nyttigt med extra adrenalin när man städar och stryker.

Skövde (igår) är liktydigt med Erikshjälpen. Men igår var det både dyrt och väldigt utplockat. Jag hittade i alla fall några snygga stuvbitar som nu skall förvandlas till mippar och bippar, kanske även kuddar.



Ni minns väl mippar och bippar? Miljö-i-påse, mipp och bag-in-box i påse, bipp. Jag har faktiskt sålt så pass många så nu ska nya tillverkas. För mig är ju det största nöjet att hitta roliga stuvbitar och sedan själva tillverkningen. Guld med täljkniv blir det inte, men är ändå roligt att sy och sälja.

Tack Anette för din kommentar, jag blev verkligen förtjust i Törnrosa kjortel, både form, färg och att hon slingrar.

Tack Jannicka för din kommentar, jag tycker ju det Joy skrev var helt underbart fint!

Och självklart tack för ALLA trevliga kommentarer.
Idag har det varit en riktig loppis-dag. Jag vet inte hur många kunder vi haft, men det har varit slag i slag hela dagen. Och alla är så otroligt vänliga och trevliga. Man blir faktiskt en gladare människa av att ha en loppis, det visste inte jag.

Käre maken har påbörjat altantrappen, men nu tar vi nog fredagkväll med god mat och en skön bastu. I morgon är jag bara tvungen att färga åtminstone ett lakan i mellanbrunt, mattan jag håller på med kräver det och jag har absolut inte en brun handduk kvar ens. Trots att jag faktiskt har ett stort lager både mattrasor och material till trasor.
Josefine och Roberts bil är i alla fall lagad, det var inga jättefel om man inte tycker 3 500 är dyrt. Men jag vet också vad det hade kunnat kosta om det varit motor, eller turbohaveri.
Joy har jobbat sista dagen på Mique idag och har därmed skaffat sig lite nya erfarenheter. Det är ju lite skillnad på klockor, smycken och heminredning även om alltihop är roligt.
Lycka till, Annelie, med e-fakturor. Jag har faktiskt inte vågat mig på det än så du får meddela hur du upplever det. Framförallt om det är tidsbesparande.
Ha en trevlig helg allihop, nära, kära, vänner och alla ni trevliga bloggare!

Kommentarer
Postat av: Jannica

Jadå det var det :) hälsa henne från mig!

2010-08-07 @ 22:01:10
URL: http://misslundholm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0