Hej alla vänner, nära och kära!

En hel torsdag har gått utan att jag hunnit med datorn. Det är verkligen ovanligt och beror förmodligen på:



Att vi åkte till Skövde för att äntligen, ÄNTLIGEN handla hem virke till altantrappen. I 18 år har vi slitit ut FYRA tillfälliga (käre makens ord) trappor. Säg aldrig sen att jag inte har tålamod!! Se här så det ser ut:



Jag hade aldrig kunnat med att visa den här bilden om det inte varit för att det nya virket kommit hem.

I går var vi och tittade på ett hus som är till salu. Det är inte så att vi har planer på att köpa det, men vi kunde för vårt liv inte lista ut var i Hajstorp detta hus fanns! Ingen av oss hade någonsin sett huset förut och då handlar det om 33 år för min del och ett helt liv för käre maken.



Det var så snyggt att man kunde bli tårögd, helt i ordning, jättevackert färgsatt samt med alla inventarier, vackra gamla möbler, lampor o d. Och det ligger ca 50 m ifrån vår vanliga skogsväg där vi plockar allsköns saker såsom svamp, blåbär, lingon, vackra grenar, mossa m m, samt lägger upp skidspår rätt årstid. Och ingen av oss har sett huset eller ägarna! Vi tror knappt själva på det, vi tror att det här vackra huset har man bara trollat fram.





Senare på kvällen cyklade käre maken till Hajstorp, jag vävde. Är inne i en riktig skaparperiod och då har man ju inte tid med sådana petitesser som ett tusental människor i lilla Hajstorp en vanlig onsdag i augusti.

På tal om petitesser så gick Staffan Gising, Mariestad, ut med stora nyheter häromveckan. Han kliver minsann av Sverigedemokraternas riksdagslista, minsann, minsann!  För han har nämligen upptäckt att SD står för muslimhets och invandrarhat! Minsann, minsann! Det är ju förnämligt att efter fyra år upptäcka sådana petitesser. Att man sedan veckan efter går ut och annonserar efter folk till sitt nya Medborgarparti gör ju inte saken bättre. Dock! För att var positiv: i nya partiets program står klart och tydligt att partiet är till för ALLA oavsett ras, kön och sexualitet. Snacka om helomvändning.

För att byta ämne. Jag har stulit!
En bild från min äldsta dotters blogg, det gick bara inte att låta bli:



Det är 33 cl-burkar, visst är dom söta? :)

Kommentarer
Postat av: Suz

Tyckte nog jag kände igen bilden. Ganska talande för storleken och det är Polly som är söt!

2010-08-05 @ 23:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0