Problemen försvinner inte

bara för att man tiger om dem, säger Staffan Gising, i dagens MT.
Så talar han om att han jobbat i Biskopsgården, Gårdsten m fl i Göteborg och där har han då stött på många rotlösa arga unga invandrare. Han påpekar med all rätt att invandrarpolitiken inte alltid fungerar, och den är långt till bra!
Men då står jag där med min stora stora undran: I hans insändare får man intrycket av att han värnar om invandrare. Hur i glödheta helvetet kan man då gå in och verka på toppnivå i ett parti som Sverigedemokraterna????
Jag har också arbetat med invandrare i över 15 år. Jag har träffat så oerhört många människor med tragiska upplevelser bakom sig, människor med svåra krigsskador, svåra trauman m m. Jag har ofta konstaterat att det inte spelar så stor roll vilket land man kommer ifrån - de allra flesta är bra och trevliga, och lever i stort sett som vi vanligen gör. Och 90 % av dem vill inget hellre än att få jobb, kunna lära sig svenska och leva ett bra liv i Sverige.
Om det nu skulle vara som Sverigedemokraterna påstår så har jag alltså missat alla dessa som inte vill jobba, som inte vill lära sig svenska, som bara vill ut och våldta svenska tjejer, som lever högt på socialbidrag och kriminalitet. Då vill jag påstå att jag nog varit både blind och döv och framförallt dum i huvudet.

Något har hänt med min dator, stilen har förändrat sig alldeles själv. Jag återkommer.

Kommentarer
Postat av: Joysan

Och helt plötsligt känns det som att nedrans många svenskar blev invandrare...;-). Jag känner inte en enda utlandsfödd som lever på socialbidrag och kriminalitet. Däremot vet man ju flera svenskar som gör det...

2010-08-09 @ 13:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0