Onsdag kväll

kylan håller sig betydligt stabilare än lusten att julstäda. Men det går framåt så sakteliga så nog ska det hinnas med.
Läste FB förut och känner en stor olust inför människor som grälar skriftligt offentligt. Jag begriper inte riktigt hur  man kan ta sig för med att skriva negativiteter överhuvudtaget? Var och ens personliga negativa tyckande om någon annan kan väl ändå inte räknas som intressant? Jo, men visst, nu låter jag också negativ men vill gärna väcka en och annan tanke på hur viktig ändå motsatsen är: alltså att vara positiv. Det finns en bok och en filmatisering som heter Ringar på vattnet, den anser jag vore viktig att alltid visa och hålla fram som viktig. Gissningar, ryktesspridning och negativa åsikter blir på något sätt självuppfyllande profetsior. Många duktiga idrottare framhåller ju att de hela tiden kämpar för att vinna, något annat tänk finns inte "det skulle aldrig fungera om jag vore negativ och inte trodde på min egen förmåga" är ord som ofta återkommer.
Alltså ett upprop: tänk positivt till 95%, resten är kreativ och konstruktiv kritik eller också en personlig åsikt som är helt ointressant att saluföra. :))
Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0