Torsdagkväll och huset börjar

bli julstädat, det är alltid skönt när det är nystädat. Ändå känner jag mig inte glad ikväll, jag tror nämligen att av mina allra bästa och käraste vänner, är sjuk. Att hon är gammal och överviktig vet jag ju, hon fyller ju ändå 14 år på valborgsmässoafton (Ewa, visst är det 14 år nästa gång?) och det är klart att en katt också har rätt att bli senil. Men jag tycker ju så mycket om henne och har svårt att tänka mig ett liv utan henne. Hon har varit den bästa vän någon kan ha och den absolut bästa katten man kan ha. Aldrig förorenat inomhus och möss har vi inte vetat att det ens finns kvar på jorden. Hon har hållt rent för grannens dörr också och därtill varit så social och mysig. Nu orkar hon inget, inte ens gå ut och bajsa. Bara sätter sig på första bästa golv, som tur är aldrig på en matta eller något mjukt, men det är ändå tråkigt. Fryser mycket, skriker mycket och sover mycket.



Här ligger hon på bänken över elementet i badrummet eller också framför kakelugnen eller öppna spisen om det är eld där alltså.



Finaste kissen i hela världen (i min värld alltså) och jag vill ju att hon ska leva och få vara frisk.:(









Kommentarer
Postat av: Mirijam

Jag tycker till och med att hon ser Väldigt sjuk ut i blicken. Alldeles, alldeles livlös nästan. :(

2010-12-16 @ 20:33:24
Postat av: Robin,lillebror och dotterson.

åk till veterinären på direkten! vill inte bli av med valborg:)

2010-12-17 @ 09:07:37
Postat av: Ewa

Brorsan Baloo är född 970430 i alla fall, de är födda samma år som jag skulle fylla 40 år. Brorsan Baloo fick/tog jag i 40-års present.:-)Valborg borde vara lika gammal.Inte så konstigt att det börjar att märkas och inte roligt för en katt att gå ut i kylan.

2010-12-17 @ 09:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0