God morgon

allihop, jag har sovit hur bra som helst i natt -en jamande Valborg som vill ha sällskap på egna villkor.

     Gammal, knubbig,  envis, alltid hungrig,  aningen dement men världens i särklass vackraste, snällaste, roligast och absolut mest kärleksfulla Valborg.

I går kväll hade jag massor av roligt. Bland annat så lärde jag mig spinna på slända och jag skulle gärna vilja lära mig spinna på spinnrock. Magdalena -superduktig ullhanterare - visade oss olika ull, att karda och att spinna på slända. Hon visade också en del alster; garn hon själv spunnit i olika tjocklekar, vantar som hon nålbundit, samt sjalar som hon spunnit garn till, därefter vävt. Det är nog det enda jag kan bli avundsjuk för, kunskap!

     första bilden en del ull vi arbetade med, andra bilden Inga-Maj kardar för fullt, Marianne tittar och sista bilden visar Magdalena hur man spinner.
Det var inte lätt och kräver säkert mycket vana, men det var väldigt kul.


Kommentarer
Postat av: Joysan

Åh så roligt :-)...Du ska ju inte bli avundsjuk på kunskap, du besitter ju verkligen det :-)...På så många olika områden :-)...Är det någon man ska beundra och vara avundsjuk på så är det dig kära mamma :-)...Hoppas linssoppan var god :-) Kram

2010-02-09 @ 17:40:24
URL: http://joysan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0