Sista torsdagen i februari

firar Kung Bore med ett nytt snöoväder. Denna gång prövar han med blötsnö, så nu får han säkert bukt på mänskligheten och alla dess tak.
Mimmi och jag åkte i alla fall till Skövde, dels för hennes tandreglering, dels för att shoppa loss på Ericshjälpen.
Det är svårt att ta sig fram i Skövde, snöröjning är definitivt något som de glömt hur man handskas med. Och fler cyklar var jag ju tvungen att fota när de tittade upp ur snöberget:

     



Vi fick vänta en stund innan de öppnade, men det är ganska intressant att kolla folk i kö.



Och här är mina fynd:





Ni kommer att få se alltihop igen men i ny tappning.

Den blåvita emaljen betingar ett väldigt mycket lägre pris än de övriga. Dels är det inte Kockums, dels är den tunnare och nyare. Tillverkad i England. Det är bara så enkelt att jag tycker om den och priset medger ju inköp så snart jag hittar något nytt.
Rebecca kommer idag, under förutsättning att hon tar sig från Göteborg med tåg. Snöovädret är redan där och hon var inte så hoppfull. Var precis lika ledsen idag och jag känner att jag vill ha henne nära, det är mycket smärtsamt att mista någon man älskar och delad sorg är ändå halv sorg.
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0