Vi skulle köra

goda vänner till tåget i em och jag ville att vi skulle ta en kvart extra på oss p g a väglaget. När vi sedan försökte ta oss dit så blev vi stoppade av brandkåren och en bil som stod och brann. Vi fick ta en annan väg och det visade sig ta en kvart extra t o r. Vad bra att man är framsynt!
Idag har jag avslutat arbetet med Fredsbergs Hembygdsförenings årskrönika 2009!! Det har varit väldigt kul som vanligt, kanske ännu roligare än vanligt och jag tackar verkligen för all respons jag fått. Och passar på att göra reklam för krönikan: Den kommer att finnas på Vävloftet, Biblioteket, vissa företag och självklart i min lilla planerade loppis Återbruket samt förhoppningsvis i min kära grannes loppis!! Den kostar endast 50 kronor och handlar i år om all verksamhet som varit; filminspelning, 100-årsjubileeum, skördefest, veteranträffar i Hajstorp + intressanta artiklar både från i går och idag. Köp den! Det är många trevliga foton och reportage!



En väldigt talande bild: lyxyachten + Porschen är filmregissörens (Kanalkungens hemlighet) och den lille stumpen bakom tillhör statisten Egon Gustavsson och hans maka Siw, boende i ett gammalt tillbyggt torp mellan Hajstorp och Levsäng!
Let´s Dance ikväll!
Ps.
Ingemar! Jag måste berätta att jag läst klart Mitt liv som Bert och den är faktiskt väldigt bra. Det konstigaste är att jag i så många stycken har exakt samma åsikter som Bert, trots att vi troligen aldrig stått på samma politiska tro!
Men! Det bästa han gjort är i alla fall Matakuten! (Nu fick jag verkligen sista ordet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0