Att bara få ha sådana här

dagar i juni! Helt underbart väder och kunde jag spinna så skulle jag göra det. Får fortsätta med jobbet att rensa ut, sälja/slänga.
På midsommarafton fick våran tax en pojkvän. Det var nog hennes livs roligaste midsommar, se här:



Kära vännen Lilian med lille Lexus.



Lite senare och efter mycket lek så somnade man i varandras armar.

En annan sak jag måste visa. Ni såg ju bilden på Anitas utländska frö? Den blå blomman som liknade en minidatura?



Nästa blomma som kom var gräddfärgad!
I alla fall ett dygn, sedan blev den blå. Och dessutom blev den förra knoppen som en liten spikklubba.



Så tyckte jag att den såg lite hängig ut, trots vatten, inbillade mig att ytterkrukan kanske var för tät i värmen.



Så här såg det ut under och jag fixade omgående större kruka och mer jord. Undrar hur stor den tänker bli?



Min absoluta favoritpelargon: Rosenpelargonen Apple blossom som jag fick som liten planta av Eva Limnell för tre år sedan och nu försökat sig till åtta stycken och får gärna bli fler.

När jag återkommer så ska jag berätta lite om festivalen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0