Den 12 juni 1980

var vädermässigt sett ungefär som idag. Förutom att det hällregnade och var en torsdag. Jag hade sytt blus, kjol och väst (folkloremodell) till mig och skjorta till Egon, så hade han sin mörka kostym också med väst. Så for vi iväg, vi skulle vara på Rådhuset i Skövde kl 11.00.
På väg in till banken träffade Egon en f d granne som sa: "vad fin du är då, ska du på fest?" Varpå min blivande make säger: "nej, jag ska på begravning!" Hur kul är det för en blivande brud att höra? På en skala mellan 1-10?

Så kom samme blivande make in i blomsteraffären för att hämta min mycket vackra junibukett varpå den sure försäljaren säger: "ja, ja, man kan säkert gifta sig en regning torsdag också".

Men vi fick lite revanch på rådhuset. Personalen kom och mötte oss med glada leenden och sa: " vad fina ni är, det är inte vi vana vid här".

Så blev vi då gifta med personal som vittnen och långa versionen av ritual som var väldigt kort ändå.

Bröllpslunch på Billingehus och därefter hem.

Så hade vi gratulanter här i flera veckor på olika tider och det var inte lätt för vi byggde till huset den sommaren och hade det allmänt stökigt. Men en rolig tid var det och vi hade krafter motsvarande 8 sådana som vi är idag.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0