Ännu en strålande

vacker vinterdag och vi har varit ute och gått. Jätteskönt! Men ännu härligare var det att vara i växthuset, väcka pelargoner (väldigt sent i år) pyssla om alla blommor och städa upp lite.

       

Så här trötta såg de ut när jag började rensa. Citrusen är full med små frukter men väldigt blek i bladen, där behövs näring. Olivträdet har överlevt första vintern hos mig och den vackra tulpanpelargonen fick pryda bordet.
Här i huset följer vi den gamla visan om julen varar intill påska, se bara vår stackars trapptomte- han har varit helt översnöad och nu är han rejält fastfrusen. Mer julsaker får ryka idag:





Mina vackra silverkulor har blivit utbytta mot ägg. Lilian och jag har roat oss i ladugården, men jag har bara bild på äggen, tyvärr.

   

Igår blev jag väldigt glad. Familjen Berglund kom på ett efterlängtat besök. Tyvärr glömde jag kameran och ni får nöja er med lite yngre bilder.

Någon som verkligen älskar snö har ni här:

Hon tog ett rejält snöbad och är mycket lycklig.

Joy ringde, de hade haft det mysigt i Stockholm och de hade dessutom hälsat på Charlotte och fått träffa hennes familj. Kul, tycker jag. Charlotte! Jag brukar följa din blogg, ett jättebra sätt att hålla vardagskontakt.

Jag kämpar vilt med mina tekniska leksaker. Min Suz har ju skickat ett USB-minne fullt med böcker men jag har stora problem med att klara laddningen av Ipoden. Blä för att vara så dum.

Nu väntar symaskinen.
Kramis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0