God morgon!

Här regnar det rejält och jag blir så glad, ju fortare snön försvinner ju bättre är det.
Tack för alla kommentarer, sådana kan jag ta hur många som helst.
Anita! Krama AnnaKarin försiktigt från oss. Vad jag än sysslat med de senaste dagarna har jag tänkt på hur det skulle vara att inte kunna använda högern.
På tal om våra loppisar; när snön rasade av taket på lillstugan så blockerade det effektivt alla tankar på att öppna loppis i påsk.





Det var knappt vi tog oss ut med bilen!

Och om jag nu skulle klara att skotta bort snön så finns det ingenstans att göra av prylar som inte ska stå kvar, därför att snön har kanat av ladugårdstaget med och lagt sig framför logdörrarna. Så vi kommer helt enkelt inte in någonstans. Förstå mig då när jag är glad för att det regnar.
Såg ni Körslaget i går kväll?
Håller med dig Joy om Picassos kör, jättebra. Även om jag inte kände igen henne alls. Så har vi ju min favorit; Kalle Moraeus, jag blir alltid glad när jag ser och hör honom.

Nu väntar det ägg, både i köket och i ladugården.
Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Usch vad det ser ut framför lillstugan :(. Men vad skönt att det regnar så att all snö försvinner snabbare :). Jag gillade både team Picasso och team moreaus. De andra körerna var inte så mycket att ha :p. Hörs sen! Puss

2010-03-21 @ 10:15:05
URL: http://minipiglet.blogspot.com
Postat av: Anita Lindman

Vi har inte tittat på TV. Vi tar det med Loppis när du känner för det.Jag vet inte om jag åker idag eller i morron. Men troligtvis ikväll. Det är på morronen vid 6-tiden det drar på för fullt med alla ungar frukost och allt som ska med till skolan.Anna-Karin som såg fram mot att få åka till stugan där alla gillar att åka skidor.De kom ju inte iväg då vid nyår ej heller senare som de tänkt. Den dyra snön kunde inte Lars åka ifrån. Det blir stora pengar. Sedan har han ett stort ansvar att hålla rent när man åtagit sig snöröjning. Så är det bara. Det går inte att leja bort. Det måste han ha full koll på själv.Annars mår han inte bra.Men nu kommer påsken och hon ska tillbaka för att röntga armen. De har satt in några klämmor och någon ny sorts platta i handleden.Ja,ja med tiden är detta historia och tiden rusar vidare vad än hon gör och inte gör. Vi har så glatt där ändå. Lars är ju den som håller flaggan högt.Nu när vi åkte därifrån så började han att gnälla om sin förkylning "lyssna lite på mig" jag vill också att ni frågar hur jag mår. Förstå detta är bara på skoj."Min fru är så jättesjuk hon har brytit armen". Han kan hålla på och göra vem som helst galen.Ja det är inga ledsamheter där kan jag lova.Klockan 5 hör man hans ljuva stämma på morronen.Vi hörs i veckan. Jag skall stå på bakluckeloppisen vid församlingshemmet om jag nu hinner få iordning mina prylar.Men jag vill så gärna prova det.Så mycket loppis nästa helg. Både inne i församlingshemmet och utanför och så i Fredsbergs byggdegård. Det blir nog bra om det sen blir väder för det också.Hälsa alla må så gott

2010-03-21 @ 10:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0