God morgon!

Sängen kändes väldigt varm och skön i morse och jag förstod anledningen när jag klev ur den. Tittade ut på solen och rimfrosten och såg köldrök!
-21 gr i MARS och tusentals kubik med snö! Jag tänkte faktiskt krypa ned i sängen igen men Egon lockade på mig med förslag om att åka till Loppisen utanför Mariestad.

Gårdagen kändes väldigt bra, avstressande med god mat, bastu och Let´s Dance. När vi äter ensamma provar vi oss fram genom olika smaker men utan recept. I går hade vi sillbullar, kokt potatis och en sallad med röra till. Jag rårev palsternacka och fänkål, blandade i lite småskuren squash och pyttelite örtsalt. Röran var givetvis turkisk yughurt kryddad med hackad vitlök, hackad basilika och pyttelite hackad färsk ingefära. Jag trodde det skulle bli en smakblandning som inte gick bra ihop men det blev tvärtom: jättegott.



Den lilla Sia-kaninen följde med oss hem från Kyrkans i Mariestad igår. I övrigt går det inte längre att handla där, de tror att de har en antikbutik och sätter priser därefter.

Basse! Ring ett par timmar innan du kommer så vi hinner laga något riktigt gott, du är så tacksam att bjuda på mat för att du alltid tycker det är så gott.

Tack Anita för medkänslan, jag är fortfarande f-d för att jag missade Carling Family.

Läste idag att efterskalven i Chile kan hålla på ett par ÅR! Fy 17 för att bo med den rädslan hela tiden.

Nu är det dags att tända  kakelugn och spisar.
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0