Sommartidsöndag!

Men man får blunda ute och klä på sig rejält för vädergudarna har inte hängt med i galoppen.
I går åkte vi till CM-tyger i Moholm. Jag kan bara varmt rekommendera den affären, rolig, full med inspiration för alla smaker och därtill billig!
Därifrån till Bakluckeloppis vid Församlingshemmet. Där fanns en enda baklucka och det var våra kära grannar. I och för sig så räcker det nog med deras baklucka för de har alltid så fina saker, välskött, rent och trevligt. Jag har köpt en hel del gammal vacker textil av Anita, så åk gärna hem till deras loppis i Apetorp.
Så for vi till Sjöstaden Mariestad och köpte nytt koppel till den lilla lilla hunden, som trivs så bra och är så glad. Jag trivs också bra med en pytteliten hund som man kan bära. Som dessutom kommer när man ropar. Det bästa av allt är att Molly har det så bra och att vi får träffa henne och följa henne.
Vi slutade av resan med Loppis i Fredsbergs Bygdegård. Josse köpte en ljuskrona och lite påskägg. Så vi hade en trevlig eftermiddag med pyssel och färg, före god middag (lila fiskgratäng) och Körslaget!
Naturligtvis släckte vi alla lampor, datorer m m men tittade så länge det gick. Självklart tycker jag att rätt kör åkte ut, jag har aldrig varit någon älskare av hårdrock även om jag gillar Hammerfall.



Lilla söta taxen Hjärtat som är väldigt pigg för sin ålder men har gått i pension här hemma hos de andra pensionärerna.

        

Hemma hos käre maken och hans underbara frukost. Bild två är två vackra träänglar hemma hos min kära tvåa. Bild tre är på snöscotern i Koldemo, bild fyra är Joels vackra trummor och bild fem är påskgruppen jag gjorde av den tidigare julgruppen.



Jag hittade så fina skyltar hos CM.



Den här är Joy.
Josses kommer på senare bild för hon har varit snabb att packa ned den.

 

Här är dagens ägg och så måste jag ju visa det vackra miniväxthuset från Erikshjälpen i Bollnäs.

Nu ska Josse och jag börja med frukost. Ha det så bra så länge! 


Kommentarer
Postat av: Anita Lindman

Tack för det omdömmet! Här har vi det som vanligt alltid något som man blir förbannad på. Panna la av i veckan. Rostvatten på hela köksgolvet. Underbart!!! Tur att vi var hemma och att det inte är 25 minusgrader. Har hittat en ny panna/spis bara 55000:kr vi har köpt den. Om 3veckor kommer den. Men det är nog vad Ingemar behöver för tid att riva här vid tanken och spisen ska ut.Förstå oss vi har kuuuuul.Åker till Älmhult imorron och DK tisdag det blir kul på riktigt.Vi hörs senare i veckan

2010-03-28 @ 13:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0