Vacker torsdagmorgon, men kall.

Käre maken har precis trampat iväg till jobbet och mitt nya liv börjar idag. Ni vet: träna, äta rätt, prata rätt göra allt som är bra för kroppen!
Nej, jag skojar bara, men träna ska jag i alla fall.
Samt slå ett slag för den lokala politiken. MTG alltså. Gårdagens tidning hävdar att samarbetet håller på att gå i stå p g a att M-stad vill ha för mycket styre. Alltså för många tunga ordförandeposter. Man kanske kunde lösa det där med att kika på utvecklingen ca  5 år tillbaka. Göra en +och - lista helt enkelt och så låta kompetens och utvecklingsbarhet vara tongivande. Jag tillhör nämligen de som vet att ordet politik är "att leva" och att man mycket väl kan låta sunt förnuft gå hand i hand med den partifärg man valt. Tyvärr, tyvärr så ser man lite för mycket slagsmål inför köttgrytorna idag och för lite ideal. Jag är alltså inte politikerhatare, tvärtom, men man får väl ändå ha tyckande.
Hoppas din 25-årsdag var väldigt bra Josefine. Jag längtar efter lördagen.


Här är det på upploppet med det mesta. Väver, bär prylar fram och tillbaka och tillbaka igen - försöker komma ikapp både inne och ute samtidigt. Men men, inget gör sig självt och det får ta den tid det tar. Men skylt vid kanalbanken vet jag inte om jag törs.

Igår började jag försöka få lite ordning på altanen. Va? Ja, men jag sa FÖRSÖKA.

De nedklippta pelargonerna börjar i alla fall blomma nu:





Och citrusen fick ny kruka med mer jord och större plats.

Nu är det frukost och start på dagen.
Kramis

Kommentarer
Postat av: Mirijam

Citrusen passar perfekt där! Du fixar ALLT! :)

2010-05-27 @ 10:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0