Nu har lammen tystnat!

Eller ja, åtminstone vävstolen :)).


Den observante ser att bilden är upp och ned, vilket beror på att man väver sista bården spegelvänd.
Roligt var det i alla fall, bland det roligaste jag vävt någonsin.

Och snöstormen bara viner runt knutarna, trafikradion tutar i ett kör, halkolyckor överallt. Det känns som om det kommer alltför fort och för tätt inpå det snötrauma som rådde förra vintern.

Nu kommer problemen uppradade på hög här: finns det någon kungabok kvar till oss? om det finns någon ska vi köpa den då???
Nej, skämt åtsido så vore det nog det sista på jorden jag kan tänka mig köpa, ännu mindre läsa.
 Jag är mycket mycket glad för att det inte var min son som råkade ut för att bli kär i Viktoria. Inte för att det är något fel på henne, men för att hon verkligen råkar vara född i fel familj. Uppriktigt sagt så tycker jag oändligt synd om kungabarnen, att födas till ett rampljus som bara vill illa så fort tillfälle yppas: Uch, fy och .....

Så kommer nästa problem: ska jag måla, sy eller se på TV? Det är inte klokt vilka i-landsproblem, men jag ska i alla fall se på nyheterna. Dessutom är jag inte i närheten av sysselsättningsproblem, snarare motsatsen. :D.

Jag löste problemet med att gå till biblioteket. En helt underbar sysselsättning och jag får alltid med mig en full korg hem :))

Den här gången hittade jag nya mycket inspirerande böcker:



Dagens virkning av olika material typ snöre, läder, vävgarner av olika slag, band m fl. Så himla roliga bilder och material!!!



Verkligen inspirerande! Vilket behövs när det ser ut så här ute:



Det blir inga bra bilder men det visar verklighetens mörka årstid tycker
Dysterkvist!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0