Nu Josse kommer det!

Squashtagliatelle.                                                                           Siws kajsa vargsallad

4 squashfrukter                                                                              en påse brysselkål
1 tsk salt                                                                                        örtsalt efter tycke och smak
c/a ½ del god olivolja                                                                      (jag hade köpt fel) ½ del olivolja Limone
rivet skal och saft av en citron                                                          rivet skal och saft av en citron
1 knippe färsk bladpersilja                                                                1 knippe av den persilja man har hemma
50 g grovt riven färsk parmesan                                                        50 gr grovt riven färsk parmesan
flingsalt och nymalen svartpeppar                                                      flingsalt och nymalen svartpeppar

Jag skivade brysselkålen, lade den i ett durkslag och blandade med första saltet och lät det ligga medan jag gjorde "täcket" till kycklingen, sedan lade jag över i en salladsskål och tillsatte övriga ingredienser + basilikablad och pumpakärnor (om jag minns rätt) . Eventuellt hade jag också med hackad vitlöt i mängd, det brukar jag ofta ha. Men prova både med och utan  :)
Jag lagar nämligen mat precis som jag lever. Tar det jag råkar ha hemma och gör något kul av. Oftast blir det ganska bra.

Tillbaka till ordningen.

Mulen torsdagmorgon, jag har fortfarande besvärande influensa känslor. Men det får bli Alvedon så jag åtminstone orkar städa badrummen. I helgen kommer nog några älsklingar i alla fall.

Det är faktiskt lite synd om Mariestadsborna. Konst på Vita Dufan hade faktiskt varit ett bra drag både kulturellt, turistflirtande, byggnadshistorik, ja, nästan allt. Jag tror verkligen på den ideén, men de måste kanske planera sina förslag i fullmäktige lite noggrannare!
Kramis

Kommentarer
Postat av: anette

Det låter smaskens!

Vad jobbigt att vara sjuk och det passar aldrig in när man blir det.

Idag ska jag se vad de har för julpynt i affärerna i Skövde och sen iväg lagom trött till jobbet ;-)

Kram Anette

2010-11-18 @ 10:15:43
URL: http://www.sekelskiftesdrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0