-5 gr, strålande sol, fredag!

en negativ och två positiva saker :0

Jag bläddrar halvengagerat i dagen Mariestads-tidning och så pang! En bild av de fem på dagens fråga känner jag igen namnet på och döm om min häpnad när jag ser att det är den lilla flicka som föddes samma natt som Joy!
De körde ju ned mig till förlossningen vid 22.30 tiden och vägrade att snitta mig p g a jag var så dålig själv. Vid 00.30 tiden sa Gunnar (min läkare) att det inkommit en barnaföderska till och han var tvungen att göra ett akutsnitt på henne. När han sedan kom tillbaka efter någon timme och undersökte mig så upptäckte han vad som var felet på mig: invärtes blödning, kejsarsnitt måste nu till för att rädda livet på mig åtminstone. Både jag och min Joy överlevde dock mot alla odds och i kuvösen snett mitt emot Joys låg en liten flicka och var jättesjuk. Hon var född i 31:a fosterveckan mot Joys 25 veckor  och vägde 1480 gr mot Joys 740, men hon hade lunginflammation och var väldigt sjuk. Klarade sig i alla fall och jag hade kontakt med henne och hennes mamma i ett par år. Och så nu få se henne i tidningen, det är kul:




Så måste jag göra lite reklam! Världens godaste yoghurt från ett RENT mejeri! Hjordnära!!!



Med rent menar jag giftfritt, de har också andra smaker, alla lika goda även om denna är min personliga favorit!

Så kan vi så här ett par månader före jul kika lite på ännu en julgrupp, denna fick jag av Sebastian julen 2009.



Jag läste i en av mina kära inredningstidningar tips på roliga julklappar. Det var en kvinna där som hade en hel stor rabatt med lökväxter enbart från tidigare julgrupper, hon fick en hel korg full med lökar i julklapp och blev väldigt glad för det. En annan fick en hel bunt gamla Allers - hon var korsordstokig! Kul tycker jag med sådana julklappar.

Käre maken bakar igen! Surbröd så klart och det ska bli jättegott för nu har vi inte haft hembakat på hela sommaren :D

Kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0