Förlåt att jag inte

uppdaterade i går, men jag var så fullt upptagen med matlistor, tvätt, strykning, städning, storhandla, gå ut med stavar, laga mat, prata med Simon som var hemma och fikade och sedan försöka orka se Bonde söker fru. Vilket jag också missade en kvart av pur trötthet.
Inatt har djuren varit väldigt oroliga troligen därför att det stormat enormt.

En annan sak som mitt gamla nazisthatande hjärta gläds åt:



Nazisterna i Danmark försökte inte bara sno Abbas musik utan även skriva om den. Utan att med ett ord hört av sig till upphovsmakarna! Säga vad man säga vill om nazister - de kan konsten att göra bort sig och de kan också gå genom livet utan att lära sig något annat än att skandera: ut med alla andra utom vi, vi är bäst! För jag förmodar att varken Svenska kyrkan eller vårt kungapar anses vara lika bra som SD själva.

Men! Men! Jag tycker ändå inte om våldsdåd mot SD:s medlemmar p g a deras åsikter. Jag tycker inte heller att man ska försöka ignorera dem. Släpp fram dem i rampljuset, plocka ut varenda liten nazistisk åsikt inför männniskor, beskjut dem med ord, helst deras egna ord och felaktigheter. Hade vi insett redan för 20 år att de var på väg tillbaka och hade tagit det på allvar skulle den här situationen aldrig uppstått.
Jag hoppas innerligt att Sverige inser att de med inröstning av SD ochså fått in de kriminelle mc-gängen i politiken!

Att vi sedan verkligen behöver ta rejäla tag i flyktingpolitiken ska vi inte blunda för. Men då är det raka politiska beslut där vi ändrar vårt idag mycket mycket långdragna och  skamliga sätt att behandla människor. Att ta emot många för dålig förvaring och illa bemötande är väl ändå ingen höjdare?
Eftersom jag varit med i så många år, arbetat med många olika typer människor; med arbetshandikapp, människor med kriminella bakgrunder m m, samt också många olika flyktinggrupper; ugandier, jugoslaver, chilenare, irakier, palestinier m m , så tycker jag mig ha ett gediget kunnande vad gäller den här frågan.

Jag kan ju tala om att jag har mött så många goda, ärliga, arbetslängtande människor från många olika länder och vet att de flesta allra helst vill arbeta och komma in i en bra vardag. Precis som de allra flesta svenskarna.

 De illegala " invandrarna" däremot har jag oftast bara mött i fängelserna. För det finns nämligen också ganska många som vistas här illegalt, ofta genom intenationella kriminella organisationer. Sätt inte likhetstecken mellan människor som faktiskt söker tillstånd att få vara, jobba och bo i Sverige, mot alla dessa som kommer  illegalt och  i brottsligt syfte!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0