Nu är det verkligen höst!

Även om solen tittade fram lite igår så är morgnarna mörka och kvällarna ännu mörkare. Så är det! Gilla läget!
Jag ska i alla fall börja med något riktigt roligt idag: jag ska börja med min lammpläd! Vi åkte ju in för att köpa garn i går (Kampes Ullspinneri Ullervad) och jag blev så ledsen för både det svarta och det antracitgrå var helt slut och skulle inte komma in förrän om två veckor. ;(((.
Jag åkte då upp till Vävloftet för att prata om hur vi ska göra och det visade sig att Ingrid hade 7 hg mörkgrått, nästan svart ullgarn, Borgs, som är ett kanonbra märke. Jag fick köpa mina 6 hg, och har nu påbörjat nysta upp det och spola upp det på vävspolar. Vad skulle vi göra utan våran Ingrid! Hon har visserligen redan fått Kulturpris men jag anser att hon ska ha fler, gärna andra priser också för hon är en så BRA människa och så duktig, ger alltid järnet för att hjälpa!



Så var första hektot påbörjat!




För övrigt var Jenna och Dinge här i går kväll med lilla älsklingen Mikaela. En underbar liten flicka som är så klok och duktig att man häpnar. Pratar i stort sett rent och pratar mycket. En liten "jag kan säv"-tös och det är faktiskt mycket hon kan själv också. Hon berättat stolt att mamma har en babies i magen, en till Mikaela! :)).

Kommentarer
Postat av: Joysan

Hihi, söta Mikaela, så stor hon har blivit!! Och så söt, men det har hon ju alltid varit :-)...

2010-10-28 @ 12:42:22
URL: http://www.minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0