Tack min kära vän Lilian

både för gosig kommentar och för väldigt fin vänskap. Jag är så ledsen för jag kan inte komma till kyrkan, jag är ju med Vävföreningen på studiebesök i Göteborg hela lördagen, suck, det hade varit så fint att se! 



Det riktigt lyser kärlek om er! Hoppas att dopet går bra och att det blir en fin dag för er alla! 

Bilden är tagen av Jenny Magnusson och finns på Facebook.se.

Så har jag pratat flera timmar med syster yster. Vi diskuterade givetvis Uppdrag granskning som gick i går kväll och är fortfarande naivt förvånade över att barn totalt saknar rättigheter i vårt "fina" land trots demokrati och starka grundlagar och trots att Sverige var bland de första av alla länder att skriva under på FN: barnkonvention.
De barn som programmet i går handlade om är tyvärr bara två av många!!! Och det är inte bara handläggare inom Socialtjänsten som beter sig totalt fel, det finns även inom andra yrkesgrupper: lärare, barnskötare, m fl, som jag med egna ögon och öron hört uttrycka sig fullständigt idiotiskt trots att barn varit närvarande!

Det är verkligen dags för att se över värdegrunderna i vårt samhälle. Upp till kamp för våra barns rätt till en bra barndom och en bra framtid innan det är för sent!! Det tar tid att läka psykiska skador!

Det är synd att jag är så oduglig på datorer men gå gärna in på min dotters blogg, minipiglet.blogspot.com, för hon har länkat både till programmet och till protestlistorna.

Nu avslutar jag dagens inlägg med ett fyrfaldigt leve för dagens födelsedagsbarn, Mirijam och Carolina! Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Så vill jag önska god bättring för dig Kenneth och för att det blir bra prognos både för dig och för Linus.

Ha det bra allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0