Har sett på tv :(

Uppdrag granskning! Jag kan inte prata, gråten och skräcken sitter i halsen, det är oerhört farligt alltihop och i min pigletföreställning så blir det bara värre! Men det är ju ändå så att upplysning och kunskap kan mildra, men vad är att göra när våra folkvalda inte riktigt förstår eller inte riktigt kan hantera situationen. Kanske Sveriges grundlag skall oftare offentlig-göras? Vi har ändå en grundlag som noga talar om vad vi har för rättigheter! Och skyldigheter!  Men kan man verkligen skylla ALLT på att vi är en demokrati? Skall då nazister få demonstrera MOT andra människor p g a deras nationalitet eller kön?  Alltså ett klart brott mot grundlagen! Är det bara jag som reagerar då må det vara så att jag inte är riktigt som man ska vara.
Ledsen!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Älskade mamma! Önskar att jag satt hemma vid köksbordet och löste världproblem och politik med dig! Missade (såklart) uppdrag gransnkning men nu är jag hemma i lyan ivf och har ätit mat. Ska sussa kudden nu och sen börjar en ny dag imorgon med nya möjligheter och förhoppningsvis inget tekniskt som strular så att man kan koncentrera sig på det viktigaste :-). ILY!

2011-12-14 @ 23:20:37
URL: http://lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0