Torsdagar har blivit en liten favoritdag

sedan jag påbörjade ett liv med rutiner. Jag som alltid varit yrkesarbetande, minst halvtid, hur många barn vi än haft, hade verkligen problem med ett totalt ledigt liv. Mycket berodde ofta på ren sjukdom, men en stor del berodde på okunskap: hur lever man ett ledigt liv, hur fördelar man vardagssysslor m m? Så länge man yrkesarbetar så är allt detta givet, hushåll och hobby sköts på fritid, ok! Det tog tid innan jag fattade vad som saknades förutom hälsan: rutiner så klart! Härliga givna rutiner till allt rutinjobb som ändå görs i ett hem och i en familj. För även om alla barn är utflugna så lägger jag mycket tid på att tänka på dem alla, hålla kontakt, vara ledsen när någon är ledsen, vara glad när någon är glad.
Nu i höst, när jag fick tillbaka min andningsförmåga så startade jag ett liv med rutiner: morgonsysslor lika varje dag, övriga återkommande sysslor såsom tvätt m m sköts numera enligt vissa rutiner. Och om ni bara visste hur mycket ledig tid jag fått :))) och hur mycket roligt jag numera hinner med :))! Dessutom behöver jag aldrig ha dåligt samvete, istället ändrar jag lätt prioriteringen. Jag lever ju ett lyxliv (jag menar med tid) jämfört med mina barn och barnbarn!
Men! Jag har ju vissa i-landsproblem, se här:
Jag försöker sy, men det vill Douglas med.
Spelar ingen roll vilka tyger det är, bara han får vara med :)
Och får man inte vara med så kan man ju försöka reta matte med att klättra bland tyger, på vävstolen, välta korgar m m eller spela piano :))).
Har kollat på film! En och en annan halvbra!

Kommentarer
Postat av: Where The Forest Ends

Hej Siw!



Tack för din kommentar, väldigt snälla ord såhär på torsdagskvällen. Det tackar vi för!



Och vem gillar inte russin liksom ;)

2011-12-08 @ 19:00:36
URL: http://WhereTheForestEnds.blogspot.com
Postat av: Joysan

Tihi...han är söt men det syns att han kaxat på sig...undrar vad de bråkade om egentligen? :P...Såg ni Jul-Lotta på Liseberg när Jull Johnsson gjorde "Oh holy night"? Gudars vad bra! Längtar efetr er! Det bröts förut när vi pratade...puss

2011-12-08 @ 21:11:46
URL: http://minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0