Jag har gjort färdigt kakelugnspallen

och lampetterna. Så har jag trots mitt dåliga humör virkat min första ros. Och jag har inte skällt på djuren. :) trots mitt dåliga humör.







Hade ingen lust att snabbt hänga upp dem på väggen, ville bara visa en "efter"-bild ihop med ljusstaken eftersom tanken är att de ska gå ihop. :)



Kakelugnspallen har jag ingen före-bild på eftersom den stått på logen i flera år. Men ursprunget var teak (den var väldigt illa behandlad, så skäll inte på mig) och ett brunt mycket slitet ulltyg. Nu är den vitvaxad och klädd med lin. Det finns också en kudde i teddy att ha som dyna.



Min första ros!



Min andra tallrikshylla!



Min nya sjal stickad enbart av olika ljusa tunna garner och grova bambustickor och så en volang. Enbart restgarner i mängd och galenskap i mängd.




Visdomsord:

-Det är omöjligt, sa Tvivlet
-Det är farligt, sa Rädslan
-Det är onödigt, sa Förnuftet
......Prova ändå...viskade Hjärtat......♥

Och det blir ju ganska tokigt men roligt att lyssna på hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Mirijam

Gud så fin ros!! Du är Otrolig! på att göra och hitta på saker :) Den där andra tallrikshyllan...vart hänger den egentligen?...jag känner att du förändrar lite för mycket nu...förnyar ett redan så underbart perfekt hem. Men pallen är bra! då kan fler sitta framför brasan i finrummet :) Ljusstaken har ni lyckats galant med! även om den hade passat perfekt som den va i ert kök om ni inte höll på och målade allt så himla VITT!! ;P

Jag älskar er SÅ himla mycket!

Puss och kram!

2011-02-28 @ 20:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0