Fortfarande riktigt bra väder

dock lite kallare i dag. Vi ska halka ut på en liten promenad, blir väl som i går, 1 km högriskgång. Men det är ändå skönt att ha fått frisk luft och lite sol på huden (nästippen)!
Jag har ett litet problem; jag är jättetrött på julgran, tomtar och annat julpynt. Det är bland det värsta jag vet med jul efter julen. Trivs helt enkelt inte men käre maken är så traditionsbunden, han håller på 20:dag Knut! Nu har vi i alla fall kompromissat: trettondagen åker julen ut och jag är aldrig så glad när jag julpyntar som jag är när jag tar bort allt pynt!
Det är så himla skönt att vara i början på året! Allt, precis allt är kvar framför! Och man kan suga länge på den karamellen.
Nu kan jag dessutom ta itu med allt roligt omgående: alltså måla, sticka, virka, väva, läsa, snida, sy, åka runt på loppisar utan att behöva ha julen som en stoppkloss framför sig!



till exempel ska nästa lammpläd påbörjas i dag eller i morgon!

Och äntligen, äntligen tar vi oss i kragen och drar på varpen i lilla vävstolen :)).



Kan man få bättre start på ett nytt år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0