God fredagkväll allihop!

Så har man varit ännu en sväng till Kampes ullspinneri i Ullervad, alltså andra gången idag. Och det här var inget roligt ärende, tvärtom! När jag skulle börja väva den här lammpläden så var det 2-trådiga ullgarnet slut helt och hållet på Kampes. Då skickade jag efter från Borgs, fick vänta en vecka innan det kom och så var det bara 5 härvor istället för 6 som jag beställt. Men jag trodde nog att det ändå skulle räcka, jag fick ju en dryg härva över vid förra lammpläden. Så idag när jag väver upptäcker jag att garnet inte alls kommer att räcka till. Åker till Kampes och de har 2-trådigt garn men inte helt rätt färg. En något ljusare grå än den jag redan väver med. Men det är ju inget att göra, på söndag måste pläden vara klar och jag får naturligtvis skylla mig själv, dumhuvud som man oftast är! :((
För övrigt var stadsresan tidigare i dag både dyr och tråkig. Vi fick besked om att bilen skulle kosta ungefär 4 000 kr att laga, och så köpte vi en folkbox till tv:n som kostade 600 kr. På Norlanders visste man inget alls om att tv4 skulle vara betalkanal, de blev lite sura faktiskt för de är ju återförsäljare för Viasat. Lovade att kolla upp detta och sen ringa oss. Så fort jag får klart för mig att jag har rätt till 100% så tänker jag nämligen bråka med Viasat. Jag formligen hatar när man försöker blåsa folk med vett och vilje.
Naturligtvis var jag ju tvungen att loppa lite när jag ändå var i M-stad. Och nu måste jag givetvis visa:



Några meter vacker spets! Att pryda gilleljus, ägg m m med.



Bomullsgarn att virka ljuslyktor av.



Tycker mycket om silver samt vit emalj med blå kant!



Den här köpte käre maken och skall göra en Ernstfågelmat-automat av! Jag visar den när den blivit färdig också!

Käre maken har fått lite maginfluensabakterier idag och mår inte bra.  Men vill gärna se Lets dance i alla fall, får väl ta hink med sig i tv-soffan :).

Ha en fortsatt bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Joysan

Jag tycker allt att du är finast min kära mor :-D. Vad tyckte du om Let´s dance? :-). vart är Maria Öhrman????

2011-01-07 @ 22:29:53
URL: http://minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0