Jag vet!

Jag är uruselt uppdaterad, men! som Tony säger :)
Det har varit mycket nu. Och jag återkommer i morgon, jag lovar. Med särskild hälsning till Nyköping, Visby, Arbrå, Oskarshamn, Arjeplog, Falun, Töreboda, Gullspång, Skövde, Helsingborg, Göteborg, Mullsjö, Stockholm, på väg (Basse), Skara, Järvsö,  utan inbördes ordning!  love you all! Och är så svenskt glad för att ni alla finns och är min fina-fina familj!
Jag måste få säga: Gillar Ingvar Kamprad, förstår fullkomligt hur han tänkt och tycker att systemet inbjuder till "fusk" och vet att många gör likadant men gladeligen inte betalar en enda krona i skatt!
Hua, hua! Jag är en vanlig skattebetalare med vanlig inkomstskatt som man liksom inte kan göra något åt!!! Men jag tycker ändå att trots att så många (läs el-direktörer, landstinget och många politiker) gottar sig åt att verkligen både lura, bedra och muddra oss skattebetalare (kungahuset ej nämnt men ej glömt) så är Ingvar Kamprad en av de hederliga! Och han gör verkligen reklam för Sverige! I 39 länder har han grundat varuhus och därmed försörjning för många! En liten höjning av bnp:n kanske också speciellt i Sverige eftersom han verkligen påtalar att han är svensk.
Ps: jag är ingen arbetande skattebetalare, jag är pensionär, (allså dubbelskattbetalare och  ändå gillar jag IKEA och dess grundare!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0