Städtorsdag, Men!!!

Jag har hört talgoxen!!! Och sett vårsolen!!! Och vunnit 300 kr på Triss!!! Det konstiga är att det kändes omedelbart när jag gick upp i morse; det här är en fin dag; käre maken hade tänt i alla spisar så det riktigt drog varmt när jag kom upp. Så hade han diskat och skrivit en liten lapp till mig. Och nu , sen em, kan jag ju konstatera att det blev en fin dag. Så kan jag berätta att för 39 år sedan var idag också en torsdag. Det var inte lika fint väder men nog var det i alla fall vinter. Jag var så otroligt tjock, 1,10 cm i midjemått, vad sägs om det? Och kände mig större en elefant! Dessutom hade jag haft städdille i ett par dagar, skurat allt som gick att skura, ställt mig i en snurrfåtölj och tvättat fönster med påföljd att jag ..........ned. Så dumt!!! Jag menar att ställa sig i en snurrfåtölj när man har det midjemåttet. Den här torsdagkvällen för 39 år sedan blev jag rejält trött på att vara idiottjock så jag drack en specialare; en 33:a pilsner (på den tiden fanns det 1,0 på flaska) och en dl ricinolja. Hua, hua så vidrigt hemskt så det glömmer jag aldrig!! Och när jag sedan vaknade vid 01.30 - tiden av att jag var hiskeligt blöt och kladdig, då ångrade jag mig verkligen. Men, men! Dagen R hade kommit och det var den dag som dessutom var beräknad förlossning så det var ju bara att kasta sig iväg, i snöstorm, till Lidköping. Och tro mig eller inte, tre timmar efter var jag trebarnsmor och hade nu en alldeles egen liten son! Men nu går jag händelserna i förväg - sonen återkommer vi till i morgon :))



Så här ser magen ut idag!
:=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0