Tisdagmorgon

och solen har skickat in en strimma hopp över köksbordet!





och ännu ljuslykta har tillkommit!

Om det vore så fridfullt i övriga världen ändå! Jag tycker den senaste massakern i USA är fruktansvärd. Nu har ju ialla fall Gabrielle Gifford visat tecken på att hon hör vad man säger och kan göra saker de säger att hon ska göra, exv böja två fingrar eller visa tummen upp eller ned. Det inger ju hopp. Men den lilla 9-åriga Christina, flickan som föddes mitt under terrorattacken 11 september, hon blev dödsskjuten i den här senaste massakern. Ibland måste man ju ändå tro på någon form av öde.
Även om man tycker att samhället, speciellt i USA, har hårdnat, så ska man nog ändå komma ihåg att numera så sprids en nyhet till så många fler och på olika snabba sätt. USA har ju faktiskt nästan haft som tradition att mörda sina presidenter och politiker, även på den tiden inte tv fanns. Det konstiga är att man hela tiden bara ökar försvaret, vapnen och hårdhandskarna. När jag var liten fick jag lära mig att våld alltid föder nytt våld, men det kanske bara var jag som fick lära mig?
Ha en bra dag mitt i allt elände :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0