Solen skiner igen, vad skönt!

Jag har setat klistrad vid datorn eller tv:n och hållt mig uppdaterad om Norge nu i flera dygn. Idag ger jag upp, ingenting kan man göra och det är så hemskt att läsa om alltihop. Det är väldigt lätt att bli hatisk och bitter, men det är just i sådana här situationer som det gäller att hålla demokratins fana högt, precis som norske statsministern har sagt i varje sorgetal han har hållit nu efter katastrofen. Men det är svårt att känna sig demokratisk när sådana aktörer som Sverigedemokraterna och deras skandinaviska motsvarigheter finns på kartan och att det finns sådana som också röstar på dem!
Robin! Vi längtar tillbaka efter er, det blir alltför sällan man ses. Men vi kommer upp en gång till före vintern :)
Idag blir det gräsklipparen, tvättmaskinen, dammsugaren, vattenkannorna och perkulatorn som gäller, jag har inte riktigt tagit ta i det ännu, det har ju varit andra trevligare saker att göra :)
I söndags t e x fick vi ett kärt besök. Bästa vännerna kom hit och delade vår frukost. Dessutom var både Roger, Joy och Stefan med. Klockan var ju över 12 förstås men det fick bli frukost i alla fall. Idag, Kjell o Lilian, ska vi boka er och oss en helg, vi återkommer.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0