Aningen bättre idag

håller tempen lite under 38 med hjälp av alvedon :)
Käre maken är ute och leker med sin nya leksak och jag gläder mig åt den nystädade grovaltanen! Jag påbörjade detta i torsdags men har inte orkat göra klart. Men det gjorde käre maken idag och nu är det ordning och reda. (kan det vara så att han gjorde den så fin för att sedan vara ute och leka utan dåligt samvete?) Nej, nu ska jag inte vara elak, det är väl alltid bra med egna intressen.
En variant
En annan variant! Detta är en specialvävd damastpläd som jag gjort 2,50 m lång och som käre maken ska ha. Han har själv köpt garnet och det är egentligen inte så rosa som bilden visar, snarare med toning åt rost.
Har ni läst Skövde Nyheter på länge?
Ett reportage om våran lilltjej!
När man är febrig blir man lätt aningen deppig. Och igår när jag då på darriga ben skulle hämta schampot i bastuduschen möttes jag av en härlig syn och blev genast lite gladare:
Den klematis som jag satte förra sommaren tvärtemot alla villkor som klematis normalt ställer! Den blommar!
Visserligen bara en enda blomma men desto vackrare :)
Ha en skön söndag i det här vackra vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0