Grå och trist måndag, men snön smälter.

Jag kör hårt inne i stället med allt som gjorts i helgen. Så tänker jag på gårkvällen :)
Vi var till Vara koncerthus och skulle titta på Gösta och Lena Linderholm. Vi hade ätit god kronärtskocksoppa med lax, druckit en god öl, slappnat av, pratat, lyssnat på Musikskolans ungdomar som sjöng Abba. Så blev vi mottagna som VIP, fick gå in i konsertsalen genom scenen och fick en kanonplats. Tack så enormt mycket Karlsborgs Allsångsförening, tack AnnaKarin, tack Ingemar o Anita som tog med oss! Kvällens värdinna, en riktig snygging vid namn Marie Arturénl (tror jag) var en  höjdare, sjöng hur bra som helst. Tolkade bl a Edith Piaf helt otroligt bra! Vad urkul det är att det finns så duktiga människor och dessutom så trevliga!
Så kom då Gösta Linderholm in i salen, ensam. Och berättade med ledsen röst att han och hans familj drabbats en riktig olycka; Lena har fått bröstcancer och startade sin första cellgiftning nu. Det blev ju chockartat, blandade känslor - hur ska han orka? Men det kan jag berätta att det gjorde han. Han lade verkligen hela sin själ i sin musik och gjorde ett otroligt bra framträdande. Pratade som vanligt mellan låtarna, om sin Lena, om deras tillvaro och så hans roliga historier :)
Vi tog några bilder, men det gick bara inte att fotografera därinne.
man kan med nöd se att det är han!
Men en fin kväll blev det. Jag kan bara rekommendera alla att försöka se det.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0