Hemma igen

efter en mycket trevlig eftermiddagsfika hos kära grannarna. Deras kaffe heter Akropolis och finns inte på Systembolaget i Sverige:)
Jag har fått presenter, kommer att visa foton. Ingemar förstår förstås inte alls vad som är fint med en bucklig burk eller glas med maskrosor! Men jag vet! Det är jättefint! Och nu har jag snart en hel samling maskrosor!

Nu väntar jag bara på telefon, tror mig inte få några besked idag, men ändå en glad dagsrapport!





Käre maken och jag var på Gräddhyllan och fikade i går. Så fick vi det efterlängtade beskedet, men bara halva.

Ur&Penn öppnar affär i Skövde enligt planer  2011. Joy är givetvis med bland de sökande och som alla förstår så hoppas vi ju mycket på att hon ska få tjänsten. Det är avsevärd skillnad på drygt 4 mil och 22 mil enkel. Ansökningstiden går i 18 mars så till dess får vi våndas.



de här härliga burkarna, gräddkannan, skålen och maskrosglasen fick jag av Anita igår, härlig patina. Boken är en lånebok som jag stickar ur f n, massor med härliga mönster.



Och så var det klart med nästa damastplädar! Här är Före-bilden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0