Mer snö?

Så mycket förstår jag att naturen har inte tid att lyssna på mig :(

I alla fall hade vi en, som vanligt, väldigt trevlig gin-rummykväll där det var högt i tak. Egon och jag förlorade stort, Anita var riktigt på hugget i går. Och kolla vilken fin blomgrupp hon gjort:
Ser ni fröpåsarna? Några av mina favoriter: blomsterböna och blomsterlin, ska i jord så snart som möjligt.
Det har inte hänt så mycket nytt. Efter Nyheten med stort N så har ju annat kommit i skymundan. Nu blir det lite väntan, men den är ju inte längre oviss :)
Lite vardagslyx med Rebecca. Huvudrätten var naturligtvis pizza. Alla våra ungar vill ha Törebodapizza när de kommer hem :).
Så kan vi ju också flagga för och hurra för Noah, 1 år, ett par dagar för sent i o f s.
Snott kortet från Familjen5.se, måste ju få visa den fina uppväxande generationen Karlsson :)
Och så ska vi önska Rasmus krya på dig. Det är inte roligt med öroninflammation, när man dessutom inte får någon hjälp blir det ändå värre. Men jag får ju allt mer vatten på min kvarn, hur tråkigt det än är. KSS är inte värt namnet sjukhus längre.
Att sitta med ett gråtande barn på sjukhus mitt i natten och få svaret att det inte finns någon läkare! Att bli hemskickad med värktablett och en tid till Mariestads sjukhus dagen efter, lördag alltså. Är det någon som går på myten att lilla Mariestad en lördag ska ha bättre resurser än KSS fredagnatt?
Att få ha så fruktansvärt ont i ett helt dygn bara för att man på KSS inte ville väcka jourhavande läkare. För ingen TROR väl på att det inte FANNS läkare?
Så många öronbarn som jag själv haft och själv varit, vilken läkare som helst - ofta även distriktssköterskor kan konstatera öroninflammation! Att sedan uppföljningen bör skötas av öronläkare är ju en annan sak. Men att bara strunta i risken för att det "kan värka sönder" och därmed försämra hörseln för all framtid, det är faktiskt väldigt ansvarslöst. Skämmigt av vårt länssjukhus :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0