Vilket trist uppvaknande idag!

20 cm nysnö och värsta vintervädret! Så urbota urtrist! Det här måste vara den längsta vinter jag någonsin varit med om, det har ju varit snö ända sedan mitten på november! Men det klart, jämfört med Japan så har vi det väldigt väldigt bra. Den positiva nyheten idag är ju FN:s beslut om flygförbud över Libyen. Det har ju varit fruktansvärt att bara stillatigande se på hur Khadaffi mördar sitt eget folk.
Nu kommer SNÖPLOGEN! Ett mycket påtagligt bevis för att vintern är tillbaka. Jag tror jag stannar inne idag och drar för gardinerna för alla fönster.
Jag tror aldrig att vi får tillbaka detta. All snö förra vintern + kylan den här vintern har ju förstört mycket. Nästan alla rosor höll ju på dö, är inte hälften så stora som här. Klematisarna har också tagit stryk för att inte tala om källartaket och paviljongtaket. Det känns så tråkigt, ungefär som att behöva börja från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0