Länge sedan jag satt inne och tävlade.


Men nu gäller det ett vackert flintasmycke och det är: HÄR: som utlottning sker. En väldigt fin blogg som heter Atelje Skogslyckan.
Jag jobbar ju mycket just nu med att flytta växter från ett kokhett växthus till en nästan lika varm altan. Bär och släpar på höga tunga både växter och krukor. Såg ej fällan käre maken lagt ut i form av en sladd som satt i väggen och därför låg ungefär 10 cm upp i luften. Perfekt snubbelsnöre och jag hade bägge armarna hårt lindade runt en stor kruka med ett stort, nyplanterat citronträd ca 80 cm i omkrets och ca 50 cm hög. Jag for som en timmerstock rakt i backen och slog hakan i krukan, knäna i backen. Den nya jorden for ut, ena knäet är jättesvullet och bankar o värker. Jag kan tala om att det inte var riktigt rumsrena tankar jag tänkte då. I över 30 år har jag tjatat om alla sladdar, slangar och annat skrot som ligger överallt och som måste vara där för han ska fortsätta en annan dag med det som påbörjades igår. Surt, mycket surt när det gör som mest ont. Kunde inte heller var med på vattengympan idag, ännu surare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0