En vanlig torsdag

med lite städning, tvätt mm. Och tankar, givetvis + en talbok som för tankarna i olika riktningar :)
Men det är inget som jag känner för att orka prata om, bara lite hustrumisshandel, lite maktmissbruk m m. Alltså bara vardagliga saker som händer jämt och som ingen ändå bryr sig om :(
Nästa vecka kommer Rasmus att bo här på nätterna. Hans pappa jobbar sin fjärde nattskiftvecka + att det är skollov. Barn behöver också vila till deras farmödrars stora glädje :)
Det är sista veckan som Joy bor kvar hemma :(, men det är också den veckan som alla (tror jag) mina kära från Hälsingland kommer hem :)))
Från det ena till det andra: det är väldigt roligt att vistas i Blogglandia! Men jag kan ärligt säga att det känns ganska ensligt. Visst, okej! Jag läser många trevliga bloggar, jag kan kommentera det jag tycker om och får också väldigt trevliga svar. Men det är ändå ganska ensidigt! Tyvärr! Dessutom kan jag inte längre ringa till någon för att berätta!!!! "Ja, jag vet, jag läste det på din blogg! Visst, det ÄR faktiskt roligt att många (förutom käre maken förstås) läser min blogg. Men det skulle vara ändå roligare om man fick lite "mothugg" ibland :), eller medhåll eller bara en hälsning :)) Helst mothugg om jag ska vara ärlig, det är ju så kul att debattera!!!
Åter till gamla tider:

Min absolut bäste vän i köket och i huset! Den gamla Husqvarnan är så otroligt bra, värmer stora ytor och ger härliga långkok. Att den sedan är så mysig är väl mina gamla gener som gör sig gällande, fostrad som jag är med vedspisar, grönsaksland och en massa gamla höns:). Längtar väldigt ofta efter min kära-kära pappa, som jag allt oftare förstår, var en underbar människa! Tyvärr förstår man inte allt förrän man själv blir till åren kommen :))

Är det mina gener som spökar när jag älskar gammalt konserveringsglas? Kolla gärna shabby-stolen också, även om jag skäms över den. Den är alltså för MYCKET shabby :((

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0