Tidsmiljonären som just nu

har litet ont om tid :) Det är nämligen så att jag umgås med två helt underbara små människor och det tar tid :)
Den ena är en mycket vacker liten vilde som kräver sitt hela tiden, svar på ett oändligt antal frågor-för det mesta frågas det för frågandets skull :) Den andre är en väldigt fin ung man som är jätterolig att diskutera med, som ställer otroligt intelligenta frågor, som är hänsynsfull och tänker på att alla ska få, en mycket beundransvärd egenskap idag, det är inte många som ens vet hur man stavar till solidaritet, rättvisa och jämlikhet- men 11-årige Joel Svärd vet hur man lever upp till det. Okej, okej, okej! Jag riktigt hör hur somliga människor i Arbrå skriker: men stopp och belägg: Han lyssnar ju aldrig, han bryr sig inte ett skvatt om andra, han tänker aldrig m m m. Och så klart tror jag inte att de ljuger. Men! Han har inom sig ett väldigt starkt och fint frö, att han sedan retar gallfeber på sin vardagliga omgivning är ju för att vässa sig! Och det gör enbart trygga barn :) 
Stolt är jag och stolt har jag all anledning att vara, både över mina barn och mina barnbarn. Riktigt ödmjukt stolt! Och det känns så otroligt skönt att kunna vara så stolt över dem alla!
I morgon skall vi fara till Gullspång och frottera oss rejält med barn, barnbarn, bror och svägerska! Det ska verkligen bli roligt! 
Ikväll har vi badat bastu och några tuffingar har också badat bassäng. Nu ska det bli riktigt skönt att få sova mellan rena lakan. God natt, sov gott! Foton kommer när vi åter sitter här ensamma och är tidsmiljonärer :)

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Väldigt, väldigt fina!

2012-08-26 @ 22:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0