Fredag morgon, solen lyser på alla de vita träden :)

Det är verkligen så vackert att det nästan gör ont. Vi väntar just nu på mera ved, den skulle levereras kl 10.00 och vi har aningen aningen bråttom eftersom vi ska åka till Nyköping och vi vill helst åka i dagsljus. Jag slötittade lite på Aftonbladet och blev synnerligen förvånad: folkstorm mot gårdagens Luciafirande i tv????? Mot vad? Det var ju helt underbart med mycket härlig musik och fina artister och otroliga ungdomar i kören. Men jag borde ju förstått: en rappare deltog och lucian var mörkhyad. Då exploderar ju svenskarna, inget får ju förändras, inte ens till det bättre. Jag blir uppriktigt ledsen över sådan trångsynthet. Inte alls konstigt med alla krig i både nutid och dåtid. Människan gör ju så gott hon kan med att hacka på sin nästa. Ledsamt, tragiskt och farligt är det. Fördomar föder och när hat och illvilja. Mer vänskap, tolerans och kärlek åt folket!
 
 Hit ska vi idag. Och försöka trösta för det som ser ut att bli Drömkåken för dom :(

Kommentarer
Postat av: Anonym


hej !
hoppas ni får en trevlig vistelse hos dotera och mågen
vi tyckte som du om luciatåget i tv men man blir så jäkla lessen över all trångsynthet att man kunde spy
jag önskar er allt gott din vän

2012-12-14 @ 19:00:29
Postat av: Ove

Hej Häller med dig till punkt och pricka! Intolerans är det värsta som finns

2012-12-16 @ 08:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0