Idag är det verkligen den 21 december.

Ett stort och betydelsefullt datum, för Norden i allmänhet och för mig i synnerhet: Vintersolståndet i allmänhet och min älskade tvåas födelse i synnerhet. Jag berättade ju lite grand igår men det var ju bara början. Det året, 1964, när hon föddes, var det riktig vinter. -22 gr när vi skulle åka hem från bb på annandagen. Och tro inte att vi på något sätt hade det enkelt hemma; no away! Utedass och vedspis var det som gällde. Men jag kan ändå aldrig glömma första natten hemma: då låg hon och jag i vardagsrummet (vi hade bara två rum och kök, sovrummet på övervåningen) och endast julgranen var tänd. Hon låg där i sin fina vita himmelsäng, klädd med spetstyg och så rosa rosetter! Och det var så himla mysigt att amma, eller åtminstone att försöka amma :( 
Numera har jag ju förstått att jag istället för att slås ned av "icke klara amning" njuta av att vi fanns, det var varmt och ljust, och det var jul. 
Ja, så är det ju. Lätt att vara efterklok. Jag har redan grattat henne, jag tror att jag många gånger har sagt att jag älskar henne och att jag är stolt över henne! Att hon sedan reproducerade sig i fem, fem, fem helt underbara ungar som varenda en slår både mig och min kära tvåa med allt! 
Godnatt och sovgott! Älskar er så mycket allihop!
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och vi älskar dig :)

2012-12-21 @ 23:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0